در پست های قبل 6 کتاب و مرجع آنلاین برای برنامه نویسی را معرفی کردیم. در این پست 6 مورد دیگر را باهم بررسی می کنیم.

7-

Effective Java by Joshua Bloch

مرجع آموزش برنامه نویسی الگوریتم اول

کتاب effective java یک منبع عالی برای یادگیری تکنیک ها، ترفندها و کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا است. این کتاب یک راهنمای جامع است که تمام اطلاعات و مفاهیم موردنیاز برای یادگیری این زبان برنامه نویسی را پوشش میدهد مانند:

  • Object
  • Class
  • Library
  • Method
  • Serialization
  • ...

اگر به زبان جاوا علاقه مندید و قصد دارید این زبان را به طور کامل یاد بگیرید، خواندن این کتاب برایتان از نان شب واجب تر است.

8-

Eloquent Ruby by Russ Olsen

آموزش برنامه نویسی الگوریتم اول

کتاب eloquent Ruby یک فرصت بسیار مناسب برای شروع یادگیری زبان ruby فراهم می کند. این کتاب به شما کمک می کند با استفاده از زبان ruby بتوانید برنامه های خود را به راحتی بنویسید و اجرا کنید. نویسنده ی کتاب تجربیات ارزشمند خود را در زمینه مفاهیم و کاربردهای آن به زیبایی و بسیار قابل فهم بیان میکند.

9-

Python Crash Course, 2nd Edition: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming by Eric Matthes

آموزش برنامه نویسی پایتون الگوریتم اول

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان ساده و قدرتمند است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده و به طور گسترده استفاده می شود. این کتاب به دو قسمت تقسیم می شود:

در قسمت اول مفاهیم اصلی و اولیه زبان پایتون مانند متغیرها، لیست ها، حلقه ها، کلاس ها و... آموزش داده شده که با تمرینات زیادی همراه است. در قسمت دوم نیز 3 پروژه معرفی شده که بتوانید دانش خود را در این زبان برنامه نویسی به کاربردهای عملی تبدیل کنید. همچنین این کتاب به شما نحوه استفاده از کتابخانه های پرقدرت پایتون مانند pygame ، matplotlib ،   Django و... را آموزش میدهد.

یکی دیگر از روش های یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون استفاده از ویدئوهای آموزشی است که میتوانید با مراجعه به سایت الگوریتم اول ، از آموزش ها و تجارب مدرس این زبان به خوبی استفاده کنید.

10-

Codeacademy’s Free Course

یادگیری از طریق کتاب یکی از بهترین روش های جمع آوری اطلاعات و فراگیری مقدمات اولیه برای انجام دادن پروژه های آینده است. اما تمرین روی پروژه های واقعی است که برای شما تجربه های فراوانی به ارمغان می آورد. سایت codeacademy یک منبع بسیار خوب برای یاد گرفتن html, css, bootstrap است که به شما آموزش میدهد چطور یک وبسایت را بسازید و با چالش های آن مواجه شوید.

11-

Udemy’s Course

 Udemy یکی از بهترین پلتفرم های یادگیری برای کسانی است که میخواهند به طور خودآموز مطلبی را یاد بگیرند. اگر وارد سایت شوید و قصد داشته باشید کدنویسی را شروع کنید، با انواع دوره های آموزشی مختلف مواجه می شوید.یکی از بهترین دوره ها برای شروع coding for begginers1: you can learn to code است که زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند اسکرچ ، پایتون ، جاوا اسکریپت ، روبی ، سی شارپ و... را پوشش می دهد و بیش از 15 هزار نفر این در این دوره شرکت کرده اند.

این دوره آموزشی در 8 ساعت و 34 قسمت مفاهیم اصلی کدنویسی ، زبان های برنامه نویسی ، پروژه ها و اصول و قواعد کار را آموزش می دهد.

12-

Udacity’s Free Course

Udacity یکی دیگر از پلتفرم های آموزش کدنویسی است که دارای انواع دوره های آموزشی رایگان و غیر رایگان است. دوره آموزشی که ما در این پست قصد معرفی آن را داریم، intro to html and css است.

براساس توضیحات این دوره آموزشی، شما می توانید ساختار و مفاهیم پایه و اصلی توسعه وب را به همراه مثال ها و تمرین های متنوع و حرفه ای یاد بگیرید. این دوره برای افراد مبتدی تهیه شده است پس اگر می خواهید برنامه نویسی چالش برانگیزتری تجربه کنید، باید به سایر دوره های این سایت هم سر بزنید.