اگر قصد دارید کدنویسی را شروع کنید یا مهارت های کدنویسی خود را افزایش دهید، یکی از نکات مهم این است که بدانید از چه منابعی برای یادگیری دانش و مهارت خود استفاده کنید. از آن جایی که منابع زیادی در سراسر وب برای این کار وجود دارد، انتخاب بهترین کتاب ها و آموزش ها چالش بزرگی است.در این مطلب 12 مورد از بهترین کتاب ها و منابع آنلاین برای کدنویسان را با هم بررسی می کنیم:


1-
Structure and Interpretation of Computer Programs by Harold Abelson, Gerald Jay Sussman, with Julie Sussman

معرفی کتاب برنامه نویسی الگوریتم اول


همیشه یکی از راهکارهای اصلی در شروع برنامه نویسی این است که از اصول و مقدمات آن شروع به یادگیری کنید. اگر به تازگی قصد شروع کدنویسی دارید یا میخواهید پایه خود را در این مفاهیم قوی تر کنید، این کتاب یکی از بهترین انتخاب های موجود است.

ویژگی های این کتاب:

این کتاب توسط جمعی از متخصصان مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه MIT نوشته شده است.این کتاب به صورت بسیار فشرده و استادانه، مفاهیم اصلی ترین سیستم های برنامه نویسی را پوشش می دهد.همچنین این کتاب یکی از بهترین منابع برای نوشتن مقالات در زمینه های تخصصی برنامه نویسی و دانشگاهی است.


2-
Code: The Hidden Language of Computer Hardware and Software by Charles Petzold

معرفی کتاب کدنویسی الگوریتم اول


این کتاب یک راهنمای فوق العاده برای درک کد نویسی و کاربردهای آن است. جالب است بدانید بسیاری از کدنویسان از لحاظ فنی میدانند چطور کدنویسی را انجام دهند اما نمی توانند آن را توضیح دهند. این کتاب با بیان مثال های متنوع و توضیح رازهای پردازش های درونی کامپیوتر، این کار را ساده می کند.


3-
Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction by Steve McConnell

 

معرفی کتاب کدنویسی الگوریتم اول

این کتاب یکی از محبوب ترین راهنما های کاربردی برنامه نویسی است که اصول و قواعد اولیه را به خوبی برای کدنویسان و تمام کسانی که نیاز به یادگیری مفاهیم مختلف دارند، توضیح میدهد.
کد نویسی، رفع خطا (debugging) ، طراحی (design) ، تست نرم افزار (testing) و ساخت پروژه از جمله مفاهیمی است که به طور عمیق در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب فارغ از سطح دانش و تجربه هر فرد، به تمامی کدنویسان توصیه می شود.


4-
Think Like a Programmer: An Introduction to Creative Problem Solving by V. Anton Spraul

 

معرفی کتاب کدنویسی الگوریتم اول

این کتاب به شما کمک میکند خلاقانه و بدون مرز فکر کنید و ایده های متنوع و جذاب خود را در برنامه نویسی و کدنویسی پروژه های گوناگون به کار ببرید. محتوای اصلی این کتاب به هیچ زبان برنامه نویسی وابسته نیست و هدف آن بیشتر حل مسائل با تفکر خلاقانه است.


5-
The Clean Coder: A Code of Conduct for Professional Programmers by Robert C. Martin

معرفی کتاب الگوریتم اول


یکی دیگر از منابع بسیار عالی برای متخصصانی که قصد دارند دانش و مهارت خود را رشد دهند، این کتاب است. این کتاب توصیه های بسیار کاربردی در همه زمینه های اصلی تکنیک ها، ابزار و اصول و قواعد کدنویسی را به همراه دارد و به طور کامل توضیح میدهد که یک کدنویس حرفه ای چطور باید رفتار کند، چطور فکر کند و چطور کار کند.


6-
Eloquent JavaScript by Marijn Haverbeke

 

معرفی منبع برنامه نویسی الگوریتم اول

زبان جاوا اسکریپت (javascript) یکی از پراستفاده ترین زبان های برنامه نویسی است که بهتر است تمام کدنویسان در مورد آن و نحوه استفاده از آن اطلاعات مفیدی داشته باشند. این کتاب یک منبع بسیار عالی برای آموزش ساخت انواع اپلیکشن هاست. مهارت هایی که در این کتاب یاد خواهید گرفت، رزومه کاری شما را بسیار قوی تر می کند و به شما در یافتن فرصت های شغلی بهتر کمک شایانی می کند.

 

منبع: وبلاگ selftaught